tisdag 9 november 2010

New things is good for you

Jag måste köpa en ny kamera ! Jag tänker lägga in stöten i slutet av december... ska skicka pengar till pappa så får han kolla mellandagsrean ! Jag känner att ni måste ha lite förståelse med varför jag inte har så mkt inspiration till att skriva eller lägga ut ett inlägg här... å det finns bara en gemensam nämnare.. å det är en kamera ! Jag har gjort så mkt kul nu, men jag vill inte dela med mig, för det blir inte lika häftigt eller intressant när man bara får det i ord.. man vill uppleva känslan via kort åxå ! Därför blir min julklapp till mig själv en bra systemkamera som ska hålla i flera år ! Jäklar vad kort det ska bli då :)

Jag hade min första arbetsdag i måndags, är med blandade känslor jag ska dit i morgon åxå... har aldrig varit speciellt kräsen när det gäller jobb, men är det något jobb där jag känner mig erfaren är det inom städ... å det är just det jag har börjat jobba med nu, fast inte på mitt sätt, utan på Tatianas sätt, handsopa en trapp på knä, inga handskar när man städar, fönsterputs på handfat...ja, jag tror jag har bildat rynkor i ansiktet efter att ha höjt på ögonbrynen så många ggr i Måndags... aja får kämpa tills jag hittar något annat !

Ikväll kommer Michael hem från sin vecka.. å jag har tänkt att vi ska äta thai... å drömma oss bort till en restaurang i thailand... Här har ni receptet...

http://www.recept.nu/1.3260/melker_andersson/huvudratter/kyckling_fagel/kyckling_i_rod_curry

Så nya saker är temat den här månaden... Ny kamera, Nytt jobb, Nya härliga recept, skä även testa Yoga snart, så nya träningssätt :) bra månad... ska fixa nå kort till nästa inlägg !!

Puss å kram

2 kommentarer:

  1. Ny kamera låter som en ide. Sjukt att du inte har en?!!

    Pussen

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!
    Kul att du har lyckats få jobb trots att det inte känns bra men men...Men det måste ju vara kul att få prova på hur man städade på stenåldern...hihi.
    Håller tummarna att något bättre dyker upp.

    Snön vräker ned här i Lule och det är Leo glad över eftersom att det då närmar sig en premiärtur med skotern.
    Nova blir bara busigare och busigare, hon lyssnar inte alls på oss. När kommer ni och är barnvakt?..hihi .
    Ha det bra. Kram

    SvaraRadera