fredag 3 december 2010

what´s the dealioooo ?

Jag fattar ingenting !
nån som är kunnig på datorer/internet ?
Vi har ju 2 datorer, eller egentligen 3, en där tv´n är kopplad till, och sen har vi varsin egna dator.

Jag startade tv datorn i morse, men kom inte in på slingboxen, står att vi inte har någon internet uppkoppling på den (?) sen testar jag att gå in på internet på den, och det funkar på de flesta sidor (?) men inte alla. jag försökte gå in på swedbank, men då får jag ett meddelande att den sidan inte är tillräckligt säker, så då testar jag på min egna lilla dator, å där funkar allt (?) så det kan ju omöjligt sitta i internet uppkopplingen efterssom att båda 2 är kopplade till samma !

nu skulle jag logga in på min blogg på tv datorn, men nää får upp samma meddelande, att den sidan inte är riktigt säker !

i´m going crazy !
så här sitter jag nu en fredags eftermiddag och inte har någon tv !

aja lyxproblem kanske, jag har ju fortfarande min schweiziska tv... får väl se det som ett tecken att jag bode titta mer på den för att lära mig lite mer :)

lägger upp bilder på min pyntning när jag lyckats hitta problemet med tvdatorn !

Måste bara skicka en hälsning till min fina michael som efter en h-vetes dag på Zürich flughafen och som äntligen har kommit fram till Finland för VM.
Mina färger är röda detta VM !
puss å kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar